Breaking News

ȚEAPA mașinilor electrice dezvăluită de un șofer: “Pur și simplu m-a lăsat în stradă că trebuia să-și facă nu știu ce update”

ȚEAPA mașinilor electrice dezvăluită de un șofer:

ȚEAPA mașinilor electrice dezvăluită de un șofer: Pur și simplu m-a lăsat în stradă că trebuia să-și facă nu știu ce update

Moda electricelor frânează brusc. În martie, înmatriculările de maşini “verzi” au scăzut cu 36 la sută faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Lansarea cu întârziere a programului Rabla, dar şi înjumătăţirea primelor date de stat sunt principalele motive. Reculul din România urmează însă trendul internaţional.

Acest tânăr are maşină electrică de 5 ani. Are parcare gratuită în oraş şi a salvat sute de lei lunar, pe care îi dădea pe combustibil. Numai că, în timp, s-au adunat mai multe probleme decât avantaje.

Vişinel Bălan, şofer: Eu am avut o situaţie în care pur şi simplu m-a lăsat pe stradă că trebuia să-şi facă nu ştiu ce update. Autonomia pe care ţi-o prezintă este una, realitatea pe care o trăieşti în trafic este alta. Dacă ai o autonomie de 400-500, consumul real este undeva la 300-350. Ești stresat să nu rămâi în stradă pentru că nu găseşti staţie de încărcare.

Înmatriculărie autoturismelor verzi au scăzut în luna martie cu 36%

Şi alţi şoferi au cântărit bine înainte de a lua o decizie, mai ales după ce au apărut informații suplimentare despre țeapa mașinilor electrice. Înmatriculărie autoturismelor verzi au scăzut în luna martie cu 36% faţă de aceeaşi lună a anului trecut. Declinul a început în luna ianuarie. Mulţi virează spre maşinile hibrid. Alţii revin la diesel sau benzină.

Alex Şeremet, dealer auto: Piaţa este foarte fragmentată, mai ales pentru că este influenţată de startul şi oprirea programului Rabla Plus. Sunt elemente care incetinesc putin evoluţia pieţei, aşa cum este discuţie de înjumătăţire a programului Rabla Plus.

Tudor Bilciurescu, dealer auto: A rămas cerere pe parte de autoturisme my hybrid, full hybrid. Cererea este mai mult pe partea aceasta de my hybrid şi full. Cumva aceste maşini electrice limitându-se la o anumită autonomie.

Lipsa infrastructurii îi sperie cel mai tare pe şoferi. Maşinile electrice nu au autonomie prea mare, iar staţiile din România sunt încă puţine. Doar 5.000 la 50.000 de electrice înmatriculatate în România. Chiar şi aşa, rămân în continuare mulţi adepi ai acestor vehicule. Costurile mici de rulare sunt principalul argument. Practic, “un plin” este în jur de 100 de lei la fast charge şi de trei ori mai ieftin acasă, dar țeapa mașinilor electrice constă în faptul că autonomia scade semnificativ în condiții de frig.

Vânzările de automobile electrice și hibride au scăzut brusc şi la nivel mondial

Marius Hațegan, proprietar mașină: Dacă se încarcă de la reţeaua proprie poate să coste 70 de bani x 30-40 de kwh cât este capacitatea bateriei. Dacă eşti în tranzit şi încarci pe autostradă la încărcătoare fast, acolo costul este de 2,5 lei pentru un kwh.

Vânzările de automobile electrice și hibride au scăzut brusc şi la nivel mondial. Industria a fost trasă în jos de evoluțiile modeste din Franța, Germania și China. Cele două mari piețe europene au înregistrat scăderi de până la 50 la sută, iar în China, vânzările s-au restrâns cu 26%. Schimbarea a fost influențată de reducerea subvențiilor în mai multe state, reglementările mai stricte şi vânzările sezoniere mai mici.

 

Sursa: Observatorulnews

Check Also

Comunismul Autovehicular – Toate mașinile vor fi obligate din 2024 să aibă tehnologie de limitare a vitezei

Comunismul Autovehicular – Toate mașinile vor fi obligate din 2024 să aibă tehnologie de limitare …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *