Comunismul Autovehicular – Toate mașinile vor fi obligate din 2024 să aibă tehnologie de limitare a vitezei
După seria de directive impuse de Uniunea Europeană în ultimii ani, cu politici de reducere a emisiilor de carbon prin chirii mai mari pentru case “vechi” pentru că “emit mai mult carbon”, apoi prin promovarea mașinilor electrice de autonomie redusă, iată încă o măsură care vizează autovehiculele.
Începând din iulie 2024, sistemul ISA va deveni obligatoriu, cu scopul oficial de “a reduce accidentele mortale.” Iată ce înseamnă acest lucru.
Conform Regulamentului UE 2021/1958, care intră în vigoare la 1 iulie, tehnologia de limitare a vitezei, deja instalată în multe modele moderne de vehicule, va deveni obligatorie pentru toate mașinile noi.
Sistemul ISA va deveni obligatoriu în luna iulie a acestui an
Sistemul ISA, cunoscut și sub denumirea de Intelligent Speed Assistance (Asistenţă inteligentă a vitezei), emite un semnal care avertizează șoferul atunci când limita de viteză este depășită și, în practică, îl obligă pe șofer să își reducă viteza.
Începând din iulie 2024, UE a decis ca sistemul ISA să fie obligatoriu în toate mașinile noi. Aceasta înseamnă că toate mașinile fabricate începând cu luna iulie 2024 vor trebui să fie dotate cu Intelligent Speed Assistance.
Neajunsurile sistemului ISA
Sistemul inteligent de asistență pentru controlul vitezei este prezentat ca fiind o măsură care garantează siguranța în traficul rutier și vă poate și ajuta să evitați cheltuieli considerabile. Ca orice lat dispozitiv modern computerizat menit să “educe” sau reeduce cetățeanul, acesta poate da rateuri și să emită semnale sonore iritante din greșeală.
Profesorul Andre Seeck, director al Institutului Federal de Cercetare a Autostrăzilor (BASt) și fost președinte al EuroNCAP, a explicat într-un interviu că sistemul obligatoriu ISA întâmpină anumite probleme.
Una dintre acestea este legată de actualizarea hărților în dispozitivele de navigație. La mașinile noi, această actualizare durează în prezent aproximativ un an și jumătate. Din acest motiv, există riscul ca sistemele de avertizare să nu funcționeze întotdeauna corect, conform 24auto.de.
Informațiile nesigure privind limitele de viteză pot afecta funcționarea sistemelor ISA, datorită semnelor lipsă, vandalizate, alterate sau deteriorate, poziționării incorecte a semnelor, condițiilor meteo adverse sau limitărilor de viteză complexe și ambigue.
Prin urmare, principiul fundamental ar trebui să fie că șoferul își asumă întotdeauna responsabilitatea respectării regulilor de circulație. ISA este doar un instrument de asistență menit să avertizeze șoferul când este posibil și relevant. Mai multe puteți citi aici.
Sursa: Capital.ro